Addresshämtning

I TimeWave kan man på kundkort hämta addressuppgifter utifrån person- eller organisationsnummer. Den här artikeln förklarar denna funktion.

Funktionen Addresshämtning är en tilläggsfunktion som kan beställas hos vår kundtjänst.

Addresshämtning är en funktion som kan spara mycket tid. På ett kundkort i redigeringsläge, eller vid skapande av en ny kund, kan man efter att ha matat in person- eller organisationsnummer klicka på molnet intill det fältet för att hämta addressuppgifter från folkbokföringen.

Om personen t.ex. har skyddade uppgifter eller saknas i registret framkommer det av felmeddelandet som visas.

För företag i konkurs visas ofta konkursförvaltarens istället för företagets uppgifter. När en konkurs är slutförd, vilket kan ta flera år, visas detta i ett felmeddelande vid addresshämtning.

Notera att samtliga uppgifter är baserat på information från myndigheter, och kan ha fördröjningar i samband med t.ex. flytt.