Varför ändras inte timantalet i fakturaunderlaget efter att tiden på en bokning ändrats i Schemat?

Ändring av fakturaunderlaget kan endast göras i själva underlaget, på sidan Att fakturera. Ändringar i Schema, Uppdragslista eller Bokningslista följer inte med till redan skapade fakturor och fakturaunderlag. Ändringar i fakturaunderlaget görs genom att klicka på redigeringspennan vid aktuellt fakturaunderlag, klicka på ”Redigera” längst upp på sidan och klicka på ”Redigera fakturarad” vid symbolmenyn som framträder när muspekaren förs över aktuell fakturarad. Ifall en fakturarad och en bokning i Schemat/Uppdragslistan/Bokningslistan inte stämmer ihop beror det troligtvis på just detta, att bokningen redigerats efter att den hämtats för fakturering eller att bokningens fakturarad redigerats i Att fakturera men inte ändrats i Schemat/Uppdragslistan/Bokningslistan.

För övrigt rekommenderar vi en arbetsprocess där bokningarnas information kontrolleras innan fakturarader skapas i Att fakturera. Detta görs enklast på sidan Tidrapportering, där alla utförda bokningar som inte godkänts av administratör visas.

(Manual: Fakturering -> Att fakturera -> Redigera fakturaunderlag)

(v.2.3.02)