Varför faktureras utförda bokningar som inte är godkända av administratör?

Utförda bokningar som inte är godkända av administratör kan faktureras beroende av de valda systeminställningarna. Ifall godkännande av uppdrag är inställt till att om en anställd godkänner ett uppdrag utan att göra ändringar (t.ex. en avvikelse) så blir uppdraget direkt sökbart för fakturering. Ifall alla uppdrag bör godkännas av en administratör bör denna inställning ändras genom att gå till ”Mitt TimeWave” (hus-symbolen längst till vänster i huvudmenyn), Inställningar->Systemet och under fliken Godkännande av uppdrag välja bort alternativet ”Om anställd godkänt UTAN ändring sätt automatiskt till admin godkänt”. Kom ihåg att spara de ändringar som gjorts (klicka på Spara ändringar längst ner på sidan).

Detta kan även bero på den valda nivån för fakturering. Gå till ”Mitt TimeWave”, Inställningar->Systemet och under fliken Fakturering vid fältet ”Nivå för fakturering” kan det väljas vilken godkännandenivå bokningar kräver för att kunna bli sökbara för fakturering. Bör exempelvis alla bokningar godkännas av en administratör väljs ”Admin godkänd”, men räcker det med att antingen administratör eller anställd godkänt en bokning väljs ”Anställd godkänd”.

(Manual: Inställningar -> Inställningar -> Systemet)

(v.2.3.02)