Så här sprider ni Kundportalen till era kunder

Kundportalen stärker era kundrelationer och minskar er administration. Här får ni tips på hur ni sprider den till era kunder.

Tydlig ingång till er kundportal via hemsidan

Vi ser tydligt ett samband mellan hur väl kundportalen tydliggörs på den egna hemsidan och hur väl den används av kunderna. Prioritera gärna att på ett tydligt sätt länka till Kundportalen från er hemsida. Och rent tekniskt tar det 2-3 minuter att få till

Kundportal_hemsida



Lyft den i eventuella bekräftelse- eller välkomstmail

Skickar ni välkomst- eller bekräftelsemail? Glöm inte att hänvisa till Kundportalen. Många gör även hembesök innan första städtillfället, det är ju förstås ett utmärkt tillfälle att informera kunderna om Kundportalen, och kanske till och med hjälpa dem med att lägga in den i deras telefon.


Berätta om Kundportalen i era fakturor

Lägg information om Kundportalen i er generella fakturatext. På så vis upplyser ni kunderna om Kundportalen varje gång ni fakturerar. Fakturatexten kommer ni åt under Mitt TimeWave →  Systemet → fliken Fakturering.


Länka till kundportalen i sms-påminnelser

Inkludera en länk till Kundportalen i era automatiska sms-påminnelser. Texten för påminnelse- sms skapas under Mitt TimeWave →  Systemet → fliken Fakturering. Vill man inte alltid länka till kundportalen i sina sms (då det kan generera ökade kostnader) kan man välja att bara ha en anpassad text för kundportalen under till exempel några veckor.

SMS-påminnelse


Lämna en ”flyer” efter utfört uppdrag

Låt era utförare lämna en liten hälsning med information om Kundportalen till kunden. Vid beställning av Kundportalen får ni en flyer som ni kan skriva ut och använda om ni vill, eller använda som inspiration. Har ni inte fått någon flyer så återkom till oss.


Länka till kundportalen i mejlsignaturer

Det är vanligt att företag i sina mejlsignaturer har som standard att inkludera adressuppgifter, telefonnummer och länkar till sin hemsida och sociala medier, se till att även inkludera länk till er Kundportal.



xeln stängd? Hänvisa till Kundportalen

Be gärna er kundtjänst att till exempel som avslutning på varje samtal kort berätta om kundportalen och hur kunden själv enkelt kan registrera sig. Och har er växel stängt? Glöm inte att i ert svarsmeddelande upplysa kunderna om att de själva kan lösa många frågor via Kundportalen.


Utlys en tävling

Utlys en tävling som till exempel "Registrera er senast sista mars och ha chansen att vinna middag för två". Eller "Skriv en kort motivering varför Superstäd gör er vardag enklare. Skicka in er motivering via vår Kundportal och få chansen att vinna en stortstädning".