Anpassa behörigheter för användare

Begränsa eller utöka vad olika användare kan se och göra i Timewave genom behörighetsinställningar

En anställds behörighet väljs i anställdkortet.

Det finns fyra basbehörigheter - Administratör, Kundansvarig, Områdesansvarig och Anställd. En anställd med behörigheten Administratör, Kundansvarig eller Områdesansvarig har ofta tillgång till hela eller större delar av systemet medan en anställd med behörigheten Anställd vanligtvis enbart har tillgång till sitt eget schema med tillhörande information om bokningar samt tillgång till den egna tidrapporteringen.



Enbart användare med behörighet Superadmin kan skapa nya och ändra i befintliga behörigheter. Detta görs under Mitt TimeWave → Inställningar, Behörigheter.

Klicka på Ny behörighet för att skapa en ny behörighet, eller på redigeringspennan intill en behörighet och kryssa i och ur funktioner i flikarna för att styra vad som ska visas för behörigheten.

Ett tips medans du redigerar är att vara inloggad med en användare som är tilldelad behörigheten som du redigerar i en annan webbläsare samtidigt, så kan du enkelt se utfallet av dina justeringar.

Kommer du inte åt sidan behörigheter är du inte inställd som Superadmin och kan antingen höra dig för intern så en annan Superadmin kan uppgradera din behörighet. Saknas behörigheten Superadmin kan du kontakta oss på kundtjänst så hjälper vi dig.