Radera en order

När en order inte är aktuell kan du tilldela den status Stängd. När det inte längre finns anledning till att spara ordern kan du radera den. Historiken finns kopplad till fakturor och ordern går att nås den vägen men visas då med status Raderad.

Klicka på ”Ta bort arbetsorder” i övre högra hörnet på aktuell arbetsorder. Alla framtida bokningar samt bokningar som inte redan är fakturerade eller som väntar på fakturering på sidan ”Att fakturera” raderas då från systemet.

Ta bort arbetsorder via krysset uppe i högra hörnet.


Ifall arbetsordern innehåller redan fakturerade bokningar rekommenderas dock att istället ändra arbetsorderns status till ”Stängd”, så finns historiken kvar och är lätt att hitta.

Ändra status på arbetsordern till Stängd uppe i gula fältets högra hörn.

 

När arbetsordrar som inte längre är aktuella har status Stängd blir det lättare att veta vilka arbetsordrar man ska gå in i, när man går in via fliken Arbetsordrar på kundkortet.


Stängda arbetsordrar visar status Stängd med svart bakgrund.