Genom att vid skapandet av en order utgå från en färdig arbetsordermall kan man direkt få aktuella orderader (tjänster) samt uppdragsanteckningar m.m. på plats
Arbetsordermallar skapas och hanteras via Mitt TimeWave → Verksamhet→ Arbetsordermallar.
Här skapas arbetsordermallar som sedan kan användas som snabbval vid skapande av ny arbetsorder. För att skapa en arbetsordermall välj ”Ny arbetsordermall”, namnge denna och spara. Via symbolen kan ni sedan redigera er mall och lägga till orderrader (tjänster), eventuella underrader m.m. som skall ingå i mallen samt även lägga till olika anteckningar, t.ex. generella städinstruktioner som uppdragsanteckning och specifika texter till försättsblad för orderbekräftelse och Offert.
Redigering utav en ordermall.
Har man generella texter för offert, orderbekräftelse eller uppdrag lägger man in dessa, i det här exemplet gäller det flyttstäd där det ofta ska med extra anteckningar som inte behövs annars.
Lägga till Orderanteckning och Uppdragsanteckning i ordermallen.
Mallen väljs sen vid skapandet utav en ny arbetsorder.
Via Arbetsordermall väljs vilken mall man önskar utgå från vid skapandet av en ny order.