Skapa ärende

Ärenden kan skapas på flera ställen i Timewave Mobile, t.ex. direkt på uppdraget under "Mitt schema", i samband med tidsrapportering eller utan koppling till något specifikt ärende.

Ett ärende är ett meddelande som skickas från den anställde på fält, direkt in i TimeWave för vidare hantering.

Ifall ett ärende skapas direkt från en bokning, så kopplas ärendet till den aktuella arbetsordern och kunden. T.ex. om en anställd haft sönder en lampa hos kund så kan denne i samband med tidrapporteringen först skapa ett ärende och därefter tidrapportera.

 

Ärenden från bokning görs nederst i bokningen via ”SKAPA NYTT ÄRENDE PÅ UPPDRAG”. Till ärende kan ansvarig samt uppföljningsdatum kopplas (valfritt).

Tidrapportering

Nytt ärende utan koppling till uppdrag

Ärenden kan även skapa utan koppling till kund eller arbetsorder, då görs detta via den mobila startsidan och rubriken ”Ärende”. Ärendet läggs i övrigt in på samma sätt som ovan.