Under kundnamnet på kundkortet finns det genvägar till uppdragslistan, ärenden och resultat för kunden
Visa uppdrag
För att se kundens alla uppdrag, klicka på länken ”Visa uppdrag”. Uppdragen som visas är från dagens datum och 1 mån framåt men kan ställas in till tidsperioder både längre fram eller bak i tiden.
Visa öppna/alla ärenden
Pågående ärenden ligger i "Visa öppna.." och i "Visa alla.." finns även gamla (stängda) ärenden som är kopplade till kund.
Visa resultat
På denna sida kan man se vad kunden genererat för intäkt under en period som du väljer. Även täckningsbidraget kan utläsas beroende på hur ni arbetat med arbetsordrar och att det legat en timkostnad på Anställdkortet för kostnadsavdrag.
Kundstatus
I rullistan väljs om en kund ska ha status Aktiv, Inaktiv, Prospekt eller Borttagen. Dessa är val som enbart används för sök och sortering i systemet utan annan praktisk funktion. Observera att "Borttagen" inte betyder "Raderad", kunden kan läggas som aktiv igen.
Endast röda krysset i högra hörnet raderar kundens kundkort och bör inte användas om ni har utfört arbete och inte ännu fakturerat kunden. Om ni raderat kundkortet av misstag, kontakta kundtjänst.