Hur rapporterar en anställd t.ex. VAB i sin tidrapportering?

En anställd kan rapportera exempelvis VAB eller övrig frånvaro genom att via Schemat klicka på ”Frånvaro”-symbolen högst upp till vänster på sidan. Här kan då typ av frånvaro (Tjänst) samt tidpunkt för frånvaron väljas. Tjänster som visas är de av typen Löneunderlag och Frånvaro (ej faktura, ej lön). De bokningar som påverkas av den anställdes frånvaro bör då av administratör t.ex. flyttas till en annan anställd eller avbokas (via Bokningslistan eller Tidrapportering) så att löneunderlagen innehåller korrekt information. Observera att bokningar som ej avbokats följer med till fakturering, men dessa fakturarader kan i fakturaunderlaget raderas eller flyttas till flytande fakturarader som kan läggas till i kommande fakturor för kunden. Läs mera om flytande fakturarader här (länk till manualstycke).

(Manual: Anställd -> TimeWave för anställda, Bokningslista -> Koppla anställd till en bokning, Tidrapportering -> Redigera/avboka/godkänn en bokning, Att fakturera)

(v.2.3.02)