Hur ändras anställd på en återkommande bokning permanent?

För att ändra anställd på en återkommande bokning, gå till den aktuella arbetsordern (t.ex. genom att via bokningen i Schemat klicka på arbetsordernumret) och klicka på det röda krysset framför anställd som ska ersättas med en annan anställd. I popuprutan väljs ifall anställda ska raderas även från bokningar med passerat datum. Därefter väljs den nya anställda till bokningsserien genom att i den aktuella arbetsorderraden klicka på symbolen ”Lägg till anställd”. Även här kan det väljas ifall anställda även ska bokas för bokningar med passerat datum. Observera att alla ändringar måste göras innan bokningen har en fakturarad, bokningar som redan är fakturerade/har en skapad fakturarad i ett fakturaunderlag är ”fastbrända” och går inte att ändras på.

För att ändra anställd på en enstaka bokning, läs mera här (länk till annan fråga).

(Manual: Försäljning – Arbetsordrar, Samma funktioners olika tillvägagångssätt i Arbetsorder, Schema, Uppdragslista och Bokningslista)

(v.2.3.02)